Katie Paige の証言:Clear View ranch での異常現象:文字起こし+和訳
前置き
Katie Paige(MUFON Colorado 州支部長)の体験については Steve Mera などがが話題にしていた(*1)が、本人が証言している動画を見かけた。
後日、いくつかの話題に絞って個別記事として取り上げたい。
(*1)
❏ Steve Mera : 牧場地帯の怪奇現象―数多くの牧場やその他の地質学的な場所で撮影され、記録された様々な現象に深く迫る(全文+日本語訳) (2024-01-28)
Trey Hudson の講演: "The Meadow" で 体験/記録 した怪奇現象の調査結果の詳細:文字起こし+和訳 (2024-09-26)
Steve Mera : Clear View ranch での超常現象:廃屋や樹木が痕跡を残さず消滅 ⇒ この謎を推測する (2024-08-11)
切り出し静止画
画像ファイル名の末尾の数値が該当時刻。
動画(52:41)
Katie Paige - MUFON State Director Colorado
FasterWhisper AI(large-v2 model) + DeepL(2024-07 model)
▼和訳 展開
ダーク・ウィンドウへようこそ。ホストのジム・マンです。この番組では、UFO、UAP、エイリアン・アブダクション、地球外生命体、その他多くの魅力的な関連トピックについて、第一線の調査者、研究者、著者の方々とお話しします。では、次の1時間、私とゲストにお付き合いください。 (0:00:25)
KGRAデジタル放送のDark Windowです。皆さんこんにちは。ホストのジム・マンです。今日のゲストは私の友人で、皆さんもご存知のケイティ・ペイジです。ケイティ・ペイジはコロラド州のMUFONのディレクターです。彼女はMUFONのスター調査員であり、MUFONの火星チームの主任管理者でもあります。 (0:00:54)
彼女はKGRAdb.comのMUFONのWhat's Upラジオ放送のホストで、共同ホストのChris DiPernoとTara Ulessと一緒です。そして、私はそれを正しく言ったかどうかわからない。 ケイティはジョージ・ナップとともに『Coast to Coast』に出演している。彼女は『Spaced Out Radio』や『Coast to Coast with Dark』にも出演している。Coast to Coast Dark Becomes Light with Heidi Hollis(コースト・トゥ・コースト、ハイディ・ホリスと共演)、その他多数。 (0:01:24)
ケイティは本を出している。愛と光、40年にわたるUFOとの出会い、体験、そして目撃談をUFO学者のレオ・スプリンクル博士と分かち合ったものです。コロラド牧場の怪奇現象、それが今夜お話しすることです。 コロラド・スキンウォーカー牧場。本当は「スキンウォーカー牧場」ではない。でも、同じように奇妙で、ハイ・ストレンジネスが信じられないような牧場なんだ。 (0:02:00)
そしてケイティ、ようこそ。出演してくれてありがとう。今夜はいかがお過ごしですか?私は元気です。 出演させてくれてありがとう。では始めましょう。ちょっと難しい質問をします。 あなたの経歴とUFOやMUFONに関わるようになったきっかけを教えてください。私たちはどこへ行こうとしているのでしょうか? (0:02:24)
そうですね、私の家族の中では、UFOの話題は時々議論されていました。重くはなかったけど。私の祖父は1960年代初頭にウィスコンシン州のコモ湖の上空で目撃したことがあり、J.アレン・ハイネックによって調査されました。
(0:02:52)
だから、そのことはいつも知っていたけれど、実際に目撃されたのは70年代半ばの若い頃だった。 私の年齢は明かさないでね!でもそう、母は職場の紳士と付き合い始めたの。彼女はユナイテッド航空でコンピューター・コード・ライターとして働いていた。コロラド州エルバート郡に牧場を所有する紳士と付き合っていた。私は何度かその牧場を訪れたわ。 (0:03:18)
妹と母と3人で、この牧場でとても珍しい恐ろしいことが起きたんだけど、そのことは決して口外しないように言われた。私たちは誰もそのことを知らないと思っていた。でも面白いのは、その頃、私たちは牧場から1時間ほどのところに住んでいて、背の高い影のようなものや超常現象が起こっていたんだ。UFO学に入る前に超常現象の世界に入ったんだ。 (0:03:45)
「ゴースト・ハンターズ」というジェイソンとグラントの番組が始まったとき、私は一番のファンになりました。セント・オーガスティン灯台やスタンレー・ホテルでゴースト・ハンティングをしたり、超常現象の世界を深く掘り下げたんだ。 (0:04:02)
実を言うと、生まれてからずっと家族全員がそうだったんだ。それで2012年になって初めて、UFO学のドキュメンタリーをテレビで見たんだ。そして、UFOに関するすべての番組を見始めたんだ。それで... 牧場にいたのは何だったんだろう?牧場で何が起こっているんだろう?それでMUFONに入会して、2012年に現地調査員になったんだ。個人的な利己的な理由から、牧場で何が起きているのかを探ってみたんだ。 (0:04:35)
そして2013年だったと思うが、『スキンウォーカーを追え』という本を購入した。まだスキンウォーカー牧場が有名になる前だったし、テレビ番組もなかった。ただ、ユタ州にある牧場の話で、そこにまつわる奇妙なことが書かれていることは知っていた。それで本を買って読み始めたら、『その他のホットスポット』という章にたどり着いた。その章では、コロラド州の牧場について書かれていた。そしてもちろん、その家族の奇妙な力関係は知っていた。 (0:05:04)
そしてその本には 、その牧場の敷地を調査した3人の博士のことが書かれていました。レオ・スプリンクル博士、ピーター・ヴァン・アースデール博士、そしてジョン・ダー博士です。当時、私の州の責任者はダグ・ウィルソンでした。ダグに、レオ・スプリンクル博士と連絡を取りたいんだけど、と頼んだんだ。ここは私の子供時代の牧場に違いない。 (0:05:25)
そしてレオ博士は昔気質の人だった。コンピューターとか、そういうことはやらなかった。だから彼に手紙を書いたんだ。彼は私に返事をくれて、基本的には、そう、ここが君の子供の頃の牧場だ、と確認したんだ。私は牧場の所有者の名前と実際の場所などを知っていた。そして今、この牧場の敷地内で何が起きていたのか、本当に深く掘り下げていくこと約10年になる。 (0:05:43)
へえ、牧場には何度も行かれたんですね。 (0:05:47)
そうそう。 そういう環境で育ったんですね? ええ。ええ、姉も私も、一緒にいるときも、別々にいるときも、いろいろ経験しました。 でも、最初に衝撃を受けたのは、このことを誰かが知っているということだった。それで、MUFONの創設者の一人であるジョン・シュースラーが、私と牧場とのつながりを知ったんです。 (0:06:19)
そして、彼が最初の調査のブリーフィング文書の原本を私に授けてくれるまで、そう時間はかかりませんでした。 へえ、それは何年前のものですか?ごめんなさい. これは1978年に書かれたものです。レオ・スプリンクル博士は、私の家からワイオミング州ララミーまで車で2時間半ほどのところに住んでいた。だから彼の全仕事があるんだ。 (0:06:43)
40年以上にわたるスプリンクル博士 の仕事があるわけです。それはララミーにあるヘリテージ・センターに収蔵されています。誰でもそこに行くことができます。 誰でも彼の仕事を何箱もチェックすることができます。その中には、牧場の敷地内にあった書類の原本もすべて入っているんだ。その1週間後、私はそこに行って、ただひたすら調べました。 (0:07:06)
そこで何が起こったかというと、これらの箱を引っ張り出して、テーブルの上に置いて、ファイルを引っ張り始めたんだ。何十年もの間、人々がスプリンクル博士に宛てた手紙を読んでいたんだ。そして彼は、その聡明な知恵で、返信の手紙をすべてタイプし、カーボンコピーのように保管していたんだ。 だから私は、これらの証人や、その分野の専門家、フィル・クラス、デバンカー、リンダ・モールトン・ハウエル、当時の研究者たち、私が知っていて尊敬し尊敬していた名前を目にしただけではないのです。 (0:07:36)
そして私は、ああ、これが彼らの資料だ、と思った。それから、コンタクティだった人たちが夢について話してくれたんだ。これは夢なのか、それとも記憶なのか。ただ、子供たちが彼に手紙を書いていた。私はその手紙に夢中になった。それで私は3年半かけて公文書館を行ったり来たりして、箱を引っ張り出し、人々の手紙の写真を撮った。 (0:08:08)
そして、何十年にもわたる研究の結果、「愛と光の手紙」という本が生まれた。 そして、その、魅力的な部分を抜き出したんだ。だから、さまざまな章に整理したんだ。 ETクラフトのような描写や、夢や思い出のようなものもある。スプリンクル博士は催眠術師でした。 (0:08:28)
だから、催眠術 について、彼の考えが書かれているんだ。私が一番好きなのは、レオ博士が何十年もかけて、研究者として、催眠術師として、心理学者として、どのように進歩していったかを知ることができることです。それは私にとって大きな情熱でした。 (0:08:43)
、ジム、あの本が私に与えてくれたことを一つ言っておくと、それは私を本当に、本当に早く謙虚にしてくれたということだ。なぜなら、私は調査員で、コロラドの牧場を調査しているのだが、周波数や振動や磁気や、私にとっては新しいことでも、60年代の手紙を読むと、ウォン、ウォン、ウォン、ウォン、ウォン、ウォン、ウォン、ウォン、ウォン、ウォン、ウォン、ウォン、ウォン、ウォン、ウォン。
(0:09:06)
そして、私たちは車輪の再発明をし続けなければならないようなものだ。だから、この分野に入ってくる新しい人たち、そして今、この分野に入ってくる新しい若い人たちがたくさんいる、それはとても素晴らしいことだ。 (0:09:32)
私は、巨大なデータベースシステムか、超スマートなコンピューターがあれば、これらの情報をすべて取り込んで、私たちに答えを与えてくれるのに、と思っています。州局長になって何年になりますか?ええと、もう2、3年になります。 (0:09:51)
ええ、その前は何年もステート・ディレクター補佐をしていました。だから、もっと長いような気もするけど、そうだね、2、3年だね。かなり忙しいですか?とても忙しいよ。毎月第2土曜日にミーティングがあるんだ。先週の土曜日にはミーティングがあり、60人ほどが集まりました。 (0:10:10)
ええ、ドクターをお招きしました。シメオン・ハイン先生をゲストにお招きして、いつも素晴らしい時間を過ごしています。年に6、7人は本当に素晴らしい講演者を招くようにしているんだ。フェニックスもそうですし、MUFONの国内の他のメンバーもそうですが、彼らは第二の家族です。 (0:10:31)
そして、人を集めることで多くのことを学ぶことができます。もちろん、デイヴィッド・ピラティスは毎回大勢を集めてくれるし、とにかく楽しいんだ。デービッドには来てもらいました。そうだね。ええ。そう。実際に何回か。ええ。今、彼は地元にいるからね。だから助かる。コロラド州はUFOのホットスポットですか?
(0:10:54)
つまり、サンルイスバレー、クレストン地域でもまだ多くの報告があります。私の家の近くでも、ウッドランド・パーク方面です。コロラドスプリングスは丘の下にあり、とても活発だ。スプリングスから目撃情報がたくさん入ってきます。 (0:11:12)
ですから、これらの報告の多くはおそらく私たち自身のものでしょう。実際、先週妹を訪ねたところ、妹はパーカーにいるのですが、ヘリコプターが何かをゆっくりと護衛しているのを見たそうです。 (0:11:24)
まるで、軍隊のホップのようだった。私たちの秘密工作を護衛していたのか、それとも何なのか分かりませんが、私たちはよくそのような報告を受けます。そして、また、多くの統計が示すように、10回中9回は、報告されたものを特定できるのですが、10%の未知の目撃情報が残されているのです。 (0:11:44)
しかし、今は私たちの活動休止期間だ。コロラド州の未解決事件は6件しかありません。今日1件解決した そうだね。春から夏にかけて、人々が外に出るよ うになると、その数はぐんと増えるんだ。それで、実際に現場で働いている捜査官は何人いるんですか?ええ。コロラド州には14人の調査員がいます。 (0:12:06)
ええ。本当に優秀なチームで、新しい人たちが入ってきて訓練を受けています。もちろんフェニックスでのブートキャンプもあります。それはいつも素晴らしい。コロラド州では月に1回、現地調査官会議を開いています。私のアシスタント・ディレクターであるセス・ファインスタインが、新しく入ってくる調査官のトレーニングに素晴らしい仕事をしてくれています。 (0:12:28)
そしてもちろん、私たちのチーフ現場調査官は、ハンガー・ワンのジェレミー・レイです。みんなジェレミーとの仕事が大好きです。それは素晴らしい。さて、支部が順調に進んでいるようで、あなた方が成功しているようで、何よりです。 あなたとMUFONがどうなっているのか知りたかったんです。順調に進んでいるようですね。 (0:12:56)
最後の質問です。会員数は増えているのでしょうか、それとも横ばいでしょうか?何年もかけて、会員数は徐々に増えていると思います。もちろん、最近のニュースもそうですし、今は少し横ばいですが、関心は確かにあります。 (0:13:21)
そうか。それは良かった。では、この牧場に戻りましょう。そうだ。牧場に戻ろう コロラドの スキンウォーカー牧場だ 「スキンウォーカー牧場「 じゃないけど- 」牧場 "って名前なの?調べて分かったんだが...APROと保安官と町民が調査したんだ...田舎の小さな町だから... (0:13:48)
そこで彼らは、牧場を所有する人々の名前と場所を変えることにしました。UFOの伝承では、そこ はクリアビュー牧場とかロッキーマウンテン牧場と呼ばれていました。クリアビュー牧場の見出しが書かれた新聞記事をお送りしましたね。そうですね。 (0:14:11)
たくさんの記事を送ってくれましたね。ええ。ああ、これは...これは...これは... そうか 次の記事も見てみましょう。クリアビューは米国の遭遇の首都に近い。一つの町がUFOを独占している?この町はUFOが異常に多い。これらはすべて1978年に書かれたものです。1975年から1978年まで、ほとんど毎日のように切断事件が起きていました。つまり、グラフにすると、おっと、とんでもないことが起こっている、という感じだった。 (0:14:47)
そして先細りになっていく。さて、私の一番の疑問の多くは、現在もそこで何かが起きているのか、ということです。答えはイエスだが、当時のようにはいかない。だから調査官として、なぜあの時、そこで何が起きていたのか?なぜ軍が駐留していたのか?捜査官として、そしてただ答えを求める者として、疑問のひとつがある。 (0:15:07)
私はただ、真実が知りたいのです。そこで何が起きていたのか知りたいんです。 (0:15:10)
そして、そこには疑いの余地もなく、軍が大挙して押し寄せていた。 だからいつも、これは鶏なのか卵なのか、みたいな感じだった。UFOや未知の超常現象があったのか?そして、軍がそれを調査するためにやってきたのか、それとも逆なのか? 鶏が原因か卵が原因か。未知のUFOによる超常現象はどの程度なのか?幸運なことに、私には素晴らしい友人がいて、私の研究に資金援助をしてくれた。 (0:15:42)
そして、フロリダでは飛行機に乗ってインタビューに行き、ワイオミングでは当時の保安官と車でインタビューに行くことができました。エルバート郡の保安官はジョージ・ヤーネルという人でした。副保安官はビル・ウォーフ。ジョージ・ヤーネル同様、ビル・ウォーフも亡くなってしまった。しかし、私はフロリダに飛び、彼の未亡人ジーンと息子のキースにインタビューし、彼らと一日を過ごすことができた。彼女はこの大きなバインダーを出してきて、とても素晴らしかった。
(0:16:15)
彼女はこう言ったんだ、見て、私はこれをずっと取っておいたのよ。昔の新聞記事が全部入っていたの。私はただ、なんてこった、と思った。なぜそれが私にとって宝の山なのかというと、記事に出てくる人たちの名前を全部引っ張り出すんだ。250人以上の名前があった。 (0:16:38)
そしてそこから私が学んだのは、この現象は60エーカーの牧場の敷地内だけではなかったということです。コロラド州キオワの町全体、エリザベス、フランクタウン、シムラ、ラマ、つまりカルハン。エルバート郡のこの辺り一帯が、この異様極まりない切断の影響を受けたのだ。一体何が起こっているのか、何がこのようなことを引き起こしているのか、不思議でならない。 (0:17:06)
さて、あなたは私に、ああ、分からない。あなたが何年もかけて記録した小さな写真や切り抜きやいろいろなものを、7、8枚か、十数枚送ってくれました。パトリシア、そのうちのいくつかをアップしてくれませんか?そこで何が起こったのか知りたいから。 私たちは何を話しているんですか?どんな... あなたも私も。 (0:17:34)
一家が牧場の敷地を購入したとき、最初に報告されたことのひとつが、 地面の下から聞こえる「バン」という音と、「ヒュンヒュン」という音だった。時々このハミング音は、私も目撃したのですが、自分の声が聞こえないほど大きくなるのです。 (0:17:52)
このような奇妙なハミング音があるわけです。牛だけでなく、馬、羊、犬までもが切り刻まれたと報告されています。 もちろん、モンタナ州からワイオミング州、テキサス州、アリゾナ州、カンザス州、ネブラスカ州など、アメリカ全土で発生した。 (0:18:11)
副保安官のビル・ワウが、ジーンが私にそう話してくれた。キースは署内に地図を持っていて、切断が起きている場所にピンを立てていた。モンタナでもコロラドでもあった。 (0:18:37)
その昔、彼らはこれらが悪魔崇拝やカルトの活動ではないかと疑っていた。チャック・ズコウスキーとクリストファー・オブライエンは当時、これらの切断について徹底的に調査した。実のところ、リンダ・モールトン・ハウは70年代半ばにコロラドで調査報道ジャーナリストをしていた。彼女は私が住んでいたアラパホ・ロードからそう遠くないところに住んでいた。そこで彼女は映画『奇妙な収穫』を撮ったんだ。彼女の映画には、ジョージ・ヤーネルだけでなく、保安官補のビル・ワウも出演していた。だから彼女は、当時コロラド州で起きていたミューティレーション現象から出発したんだと思う。 (0:19:20)
そして最近になって、人々が、いや、私たちは今、このような切除の100%が、すべて軍によるものだと知っている。 全部がそうだった。半分か70%かもしれない。あまりにも奇妙な切断事件が多すぎて、自国の軍隊がやったとは思えないのです。 (0:19:48)
信じられない。右の写真は、コヨーテが子牛の背中に飛びかかり、引き裂いたときの様子です。 生々しい写真で申し訳ない。しかし、左の写真は興味深い話だった。 目撃者のシーラだ。彼女の家族はこの小さな町を開拓した。 (0:20:06)
彼女の家族は根っからの牧場主だった。高校を卒業してすぐ、つまり1978年か1979年のことですが、エルバート郡のキオワに近いコロラド州ラマに数エーカーの土地を買ったんです。彼女の夫は馬に乗って、牛が子牛を産んでいないかチェックしていた。 (0:20:34)
彼は子牛の死体に出くわし、完璧な正方形の切り傷が4つあった。毛皮の上の部分は取り除かれていましたが、皮膚はまだ残っていました。 それで彼は馬に飛び乗り、私の目撃者に逆らった。彼らはピックアップトラックで戻ってきた。
(0:20:48)
彼らが戻ってきたとき、その子牛は切断され、焼灼されていた。それがこの写真です。彼女はフェイスブックで私にこう書きました。その写真を見つけたんだ。焼灼され、血が抜かれていた。臓器は摘出された。そして興味深いことに、地面が、つまり、写真でわかるように、ちょっと湿っていたんだ。 (0:21:07)
足跡もトラックの跡もなかった。ヘリコプターの音も聞こえなかった。彼女は、ここは県道から何マイルも外れていると言った。誰かが道端に車を停めてこんなことをしたとは思えない、と彼女は言った。彼らの敷地の真ん中だった。痕跡も何もない。そして彼女は、彼らが抱いた圧倒的な感覚は、監視されているという感覚だったと言った。それは私が幼い頃に最も覚えていることで、常に監視されているという感覚だったから、私は怖 くなった。強烈だった。 (0:21:40)
それは強烈な感覚だった。私の知る限り、それは今でも続いています。それはとても興味深いことです。 (0:21:43)
さて、地元当局はこのようなことが起きていることを認識していましたね? そうです。そうです。当時は知らなかった。Dr.スプリンクルズに行って、このファイルを引っ張り出してきて初めて、これらのメモがあったんだ。だから、あの泉にある軍事基地の画像は全部送ったはずだ。エルバート・ランチ そうだ。 (0:22:11)
そうそう。大きな赤い星が牧場のある場所です。この地図には空軍士官学校があります。シャイアン・マウンテンNORAD、フォート・カーソン、シュレディンガー空軍基地、ピーターソン空軍基地。フォート・カーソンのそばには、ヘリコプターがあるビュートもありますね。 (0:22:26)
その昔、70年代後半、空軍士官学校はI-25を挟んで牧場のあるあの辺りに土地を所有していました。 スプリンクルズ博士のファイルには、興味深いメモがありました...ウォーレンと書かれていて、その後フォート・カーソンから再編集されましたが、牧場の敷地内でした。次だ 次はこれです。 (0:22:51)
これは...いきますよ。ウォーレン 空白です ウォーレン 空白です レオ・スプリンクルズ博士の 直筆です 牧場を訪問 異変を感じ- 森には入らず 牧場の裏にポンデローサ松の 林があった 何かが彼の心を支配し、森に向かって歩かせ、彼を解放すると逃げ帰ってきたという。そして彼は5回ほど逃げ帰った。 (0:23:12)
DARPAのマインドコントロールのようなものを思い出した。あれはいったい何だったんだろう? なぜフォート・カーソンの人間が牧場の敷地内にいたのか?私には衝撃的だった。 これはビル・ワーが話していたもので、レオ・スプリンクルズ博士のメモです。保安官のビル・ワウが誰かと話したがっている。 (0:23:36)
船が地中に沈むのを見た、箱も見た、切断もされた。誰も話そうとしない。 調査も宣伝も望んでいない。汚名を着せたくない。彼にとって資格は重要だった。 それは重要な要素だった。ジョンは戻るだろう。さて、ジョンは私の子供時代から牧場の敷地内にいた大人の一人で、今は他界している。NORADの大佐は、そんなことは忘れろ、黙ってろ、とぶっきらぼうに言ったと書いてあった。 (0:24:05)
空軍のトップがUFOとビッグフットを扱うように指令を出している。さて、これは興味深いことだ。そうだね。グーグルアースでエルバート郡やコロラド州クヤホガ郡を検索すると、とても平らで開けた牧場地帯がある。そして、木々の茂った森が点在している。ビッグフットの一家がずっとそこに住んで隠れることはできないだろう。 (0:24:27)
私たちの牧場での経験では、スタン・ゴードンの本のようだった。ビッグフットたちは労働者かボディーガードであるかのようだが、彼らはそこで目撃されたクラフトと直接つながっていた。彼らが異次元の存在なのか何なのかはわからない。私たちはまた、そこで大きな暗号鳥を目撃しました。不死鳥のように見え、牧場で目撃されたと報告されています。 (0:24:48)
そして実際に、ビッグフットという生き物の鋳型や毛髪のサンプルが送られてきて検査されたと報告されています。それがどうなったかは知らない。もうありません。どこにあるのかは知らないが、報道されていた。牧場の敷地内にいただけでなく、このビッグフットという生き物は、光るような鋭い目をしていて、納屋やサイロのそばに立って家を見ていた。威嚇的だった。 (0:25:11)
そこには奇妙な箱もあった。私は昼間に1つ目撃しました。 (0:25:16)
彼らは音やこの音色を認めていました。この報告書には、そこで目撃されたETには2つのタイプがあったと書かれています。その箱は致命的だと言っていた。そして、彼らはビッグフットという生き物の一匹に向かって歩き、ビッグフットという生き物を落としてしまった。 (0:25:37)
それが報告されていることだ。私は目撃していないが、報告書にはそう書かれていた。私は、おっ、どういうことだ? そして興味深いことに、私がラフリンで講演したとき、ボブ・サラスが私のプレゼンテーションを見て、本当に嬉しいメールを送ってくれたんだ。そのメールを君に送ったかどうかわからないけど、彼は2つの絵を描いていたんだ。 (0:26:00)
70年代半ばに描かれたオリジナルのスケッチのひとつ。そう。右の絵は、牧場の敷地内で目撃されたサスカッチ・ビッグフットのオリジナル・スケッチです。右はモンタナで見たもの。サンズは、1996年、モンタナ州の副保安官だった。サンズは70年代、モンタナ州グレートフォールズ近郊のカスケード郡の保安官代理だった。というのも、ラフリンのリチャード・ドティと話したとき、彼は、もしあなたが農務省に情報公開する必要があるのなら、と言ったからです。 (0:26:43)
というわけで、これは私が追うべき手がかりだ。しかしとにかく、その目的は多くの牛の切断、UFO目撃、ビッグフット報告の原因を突き止めることだったと彼は言った。 彼は、UFOを目撃したメイルストローム駐在の空軍兵士のポリグラフ検査を受けるよう何度も依頼された。そしてある手紙の中で彼女はこう書いている。私は芸術家です。1977年、つまり同じ年に、ポリグラフ検査に合格した目撃者からビッグフットの絵を描くよう、保安官事務所に呼ばれたのです。 (0:27:15)
これはあなたの話の裏付けです。それからキース・ウォルヴァートンの『大草原を歩け』という本も薦められた。しかし、鼻、口、目、丸い目、まばらな髪、これらは私の意見では、まるで同一人物のように一致しています。 面白いことに、私が幼い頃、姉と私の周りの大人たちは、このことは話すなと言ったんだ。 (0:27:39)
このことは誰にも知られたくない。でも彼らは、警察に通報されたとか、牧場でもっと多くの切断事件が起きたとか、そういうおかしなことが起きていると話していた。だから私たちは知っていたし、おかしなことを目撃していた。だから私たちは、それが私たちの想像を超えた大きなものであることを知っていた。でも、彼らはそれを 「白い毛むくじゃら 」と呼んでいた。 (0:28:01)
彼らは白い毛むくじゃらと呼んでいた。彼らは白髪のような明るい髪をしていて、黒髪のサスカッチとは違っていました。そして、彼らは超太くはなかった。普通のステレオタイプのビッグフットとは違う姿をしていた。 (0:28:12)
子供の頃、彼らはそれを白い毛むくじゃらと呼んでいた。「白い毛むくじゃら "って?って妹と話してたんだ。当時、覚えているかどうかわからないけど、75年から79年の初めにかけて、『T.A.s for Tots』とい う子供向けの本が流行っていたんだ。その本の中で、彼らは温かいファジーと冷たいチクチクについて話していたんだ。 (0:28:38)
本当に人気がありました。だからママは、あまり怖く聞こえないようにしたのかな。まあ、ただの白い毛玉だからね。そう呼ばれていたのを覚えているわ。そうなんだ。それで、お母さんといえば、個人的にこの牧場で過ごしたこともあるんですよね。そうだね。ティーンエイジャーかプレティーンの頃?
(0:29:00)
そうか。そこで実際に目撃したことで、印象に残っていることはありますか?何かありますか?ええ。一番怖かったのは、妹と母と私の3人で行った夜で、確かその日は男の子たちの母親の誕生日だった。だから状況は奇妙だった。牧場を所有する2人の両親には3人の息子がいた。一番下の息子2人は、大きな学区に通うため、平日は私たちの家で一緒に暮らしていました。 (0:29:22)
長男はフルタイムで牧場に残った。私の母は彼らの父親と付き合っていて、彼らの母親はジョンという別の紳士と付き合っていた。70年代のことだ。おいおい、まだ出てなかったんだ。いや、そんなことはなかったよ。そうなんだ。とにかく。母のボーイフレンドの牧場の敷地だったんだ。 (0:29:43)
それで、週末に息子たちを連れて牧場に行ったり来たりしていたんだ。その週末は、確か息子たちの母親の誕生日だった。だから、居心地は悪くなかったよ。感謝祭にみんなで撮った写真があるんだ。みんなで。 そんな感じだったけど、とにかく僕らはそこにいた。 (0:30:03)
私が覚えているのは、大人たちが前の部屋でボードゲームをしていたこと。深夜か早朝みたいな時 間だった。男の子3人と妹と私、そして私は子供たちの中で一番年下だったのですが、男の子の寝室でくつろいでいると、突然、私たちが話していたハミングのような音が鳴り出したのです。 (0:30:18)
なぜそんなことが起きたかというと、家中の電気が消えてしまったんだ。少年たちの寝室を覚えているんだけど、太陽よりも明るい、見たこともないような明るい光があの窓から入ってきたんだ。みんなパニックになったよね。そんな中、実体のない、電子音のような声が警告を発したんだ。 (0:30:49)
そして本当に興味深いのは、姉と私はそれをとてもよく覚えていて、私たちはとても怖かったのですが、当時のこのブリーフィング文書には、その、その物から出てきた正確な言葉が書かれていたのです。そして、そうだった。そしてこう書いてある、注意、我々はあなた方の残留を許可した。我々はあなた方の生活にほとんど干渉していない。私たちを巻き込まないでください、私たちに行動を起こさせないでください、後悔することになりますよ。 (0:31:17)
あなたの友人たちは、私たちに関して沈黙を守るよう指示されるだろう。それが、あの実体のない電子音声による脅威と警告だった。
(0:31:27)
そして、私たちがフルタイムで住んでいた家は、玄関を入ると、ドアから2つの部屋にまっすぐ上がる階段がありました。玄関に入ったら、倒れてしまって、5分くらい動けなくなったんだ。母と姉は、ケイティ、どうしたの?何を食べたの?何を食べたの?何を食べたの? (0:31:44)
ピーナッツバターとジェリーサンドって言おうとしたんだ。声が出なかった。これは鮮明に覚えている。よ うやく2階の寝室に通され、初めて本格的な片頭痛に襲われました。それから毎週のように頭痛に悩まされた。その2つを関連づけることはなかった。 (0:32:06)
そして興味深いことに、『ペンタゴンのスキンウォーカーたち』が公開されるまで、自分の家で起きていたことと牧場で起きていたことを結びつけることはなかった。私はいつも、背の高い影の人影やオーブ、物理的なものすべてを分解して考えていました。牧場での出来事から切り離したんだ。それが他の場所でも起きていると知って初めて、ああ、これは大変だ、もしかしたらつながっているのかもしれないと思ったんだ。 (0:32:29)
もしかしたらつながっていたのかもしれない。では、そう考えるに足る実証的なデータは、牧場から見つかったのでしょうか?もうひとつ、姉と私は春のある日、フリスビーを投げていたんですが、コロラドの春に降るような湿った重い雪が降っていたんです。足元を見てみると、大きな輪ができていて、その輪の中には何も生えていなかった。 (0:33:00)
姉と私は、うわー、これは本当に変だ、と思ったのを覚えている。それからフリスビーで遊び続け、それ以外には何も考えなかった。 もちろん、この文書には、牧場の敷地内に2つあり、実際に測定して、ファイルからの手紙の記述の1つに、円の外側に血の滴があったと書かれています。 (0:33:18)
そして私の調査員の頭の中では、もしかしたらミサイルのサイロか何かがそこにあったのではないか?それでサイロやその他もろもろを調査し始めたんだ。牧場の敷地内にはそんなものはなかった。実際、その敷地にあったサイロはまだそこにある。でも、 タイタン・ミサイルのサイロは、キオワのすぐ近くにあったんだ。エリザベスに近いところにあると思いますが、活動休止中です。 (0:33:46)
だからいつも不思議に思っていたんだけど、あの下にトンネルでも掘っていたのかな?というのも、この奇妙な音が地下で何だったのか分からないからです。わからないんだ。いろんな現象があるんだ。その牧場の敷地は10年近く空き地になっていたんだけど、オーブが敷地内を飛び回ったり、敷地外に出たりしていたという報告があったんだ。 (0:34:08)
近くにも牧場があり、YouTubeでバッファローランチと呼ばれる牧場を調べると、キオワの本当に近くにあります。ジェフリー・セイラーが経営するバッファロー牧場だ。彼はバッファローが切り刻まれたり、三角形の奇妙なものや超常現象について話しています。超常現象のようなもの、切除、飛んでいく球体、UFOの目撃情報、地上の円、奇妙なヘリコプター、保安官でさえも、ビル・ウォルデンでさえも、彼らは自分の土地に静かな光の玉のようなものが現れたり消えたりしていた。 (0:34:40)
そしてその後ヘリコプターが来た。このヘリコプターについても興味深いことがありました。私はそれでそのことを知りました。でも、彼らは人々を威嚇して、野原で若い子供たちを追いかけるんだ。なぜこんなことをするのか?
(0:34:59)
記事にもなっている。どうなってるんだ?彼は言ったよ、気をそらすために、こっちを見てるなら、あっちは見てないって。何のために?彼らは外で何をしているんだ?軍が外で何をしていたのか知りたいんだ ごめんなさい. (0:35:20)
新聞の切り抜きと、送ってくれ た写真を見てるんだけど。パトリシア、そこにA7Dの墜落についてのものがある。どういうこと? ああ、そう。そう。それで、また、軍といえば。 そうだ 私の手元にこれがあります。報告書にこう書いてあります。 (0:35:41)
これはブリーフィング文書の中にあったのですが、私はまた、2機の州兵迎撃ミサイルが、夜間にUFOを追跡中に墜落したと理解しています。私は、2機の迎撃機が墜落したのなら、何かあるに違いないと思いました。それで調べ始めたら、その記事があったんだ。 (0:35:59)
2人の航空警備隊パイロットが墜落事故後に無事だった。それでカークランド空軍基地とハップさんのオフィスに情報公開請求をしたところ、この墜落事故に関する分厚い報告書が返ってきたんだ。 カークランドがあなたにそれを送ったの? そうです。はい、これです。興味深い内容だった。まず第一に、私が学んだことは、これは、彼らはバックリー空軍基地(現在は宇宙軍)からスクランブル発進した。それは夕方で、おそらくこれは教官と生徒が夜間に訓練をしていたんだと思う。 (0:36:41)
しかし、私が不審に思うのは、そのことについて空軍の人たちと話したのですが、彼らも同様に不審に思っています。 つまり、実弾が... 機内に実弾があった。で、その記録があるんですが、これを見てください。どれだけの量があるかわかると思います。 (0:37:05)
編集されたものを見てください。これが記録かもしれない。そう、これがラジオ塔の記録かもしれない。でも魅力的なのは... 少なくとも日付か何かは? 日付、場所、物、価値、いろんな情報がある。空軍の誰かに、このすべてを調べるのを手伝 ってもらいたい。 (0:37:21)
でも、私が面白いと思ったのは、墜落の原因のひとつが教官の...と書いてあることです。そう、ここだ。 教官パイロットが生徒の原因として他の航空機の回転ビーコンを誤認した。しかし、その分厚いデータの山のどこにも、他の航空機が何であったかは特定されていない。 (0:37:50)
それがセスナ機だったとも、管制塔がそれを特定したとも書かれていない。あの分厚いデータの山の中で、セスナについて言及されたのはその一度きりだ。他の原因としては、生徒がライトを点けたつもりが消したとか。それで教官が生徒の尾翼にぶつかり、2人とも墜落し、2人とも脱出し、2人とも生き残った。パイロットは2人とも脱出して、2人とも生き残った。 (0:38:12)
もし生きていたとしても、未確認飛行艇を追っていたのなら、きっと僕とは話せないだろう。しかし、その新しい法律は通過したばかりで、もし彼らがそうするならば、彼らは保護されるだろう。しかし、興味深いことに、それはデビッド・マラーのところで、その土地の調査をしていたんだ。もう1ヶ月か1ヶ月半くらい前かな。 (0:38:32)
そして、カナダのNORAD基地が、レーダーに映った未確認飛行物体の後、実際にジェット機を数機スクランブルさせたという、とてもクールな記事を見つけました。だから、私たちは彼らが過去にそれをしたことを知っていますし、なぜ彼らはこの場合にそれをしないのでしょうか? (0:38:43)
そして実際、ビル・ウォウが話しているように、彼らはステープルトン空港と、NORAD、あるいは誰が飛行禁止区域を発令しているのかわからないが、コロラド州キオワの上空に一時的 に飛行禁止区域を発令していた。警察がいつも飛行機に乗っていた。 (0:39:13)
この切断犯を捕まえるために、1万ドルの報奨金を出していました。ビルや当時この町に住んでいた人たちに話を聞くと、弾の入った散弾銃が家のドアの脇に置いてあったそうです。人々は積極的に切断事件の犯人を捕まえようとしていたんだ。みんなイライラしていた。本当に不気味だった。人々は怯えていた。次は人を切り刻むんじゃないかと。 (0:39:33)
つまり、これはとても恐ろしい時代で、誰も犯人を捕まえられなかった。だから本当に不思議なんだ。 そうなんです。ここにいろいろなことが書いてある。あなたが送ってくれた小さな記事と写真のリスト。 すごい。いろいろあるね。この中のどれが何なのか、結論は出たの?そうだね、僕は今、自分の座っているところを行ったり来たりしているんだ。 (0:40:03)
しばらくの間は、75%が軍で、25%が未知数という感じだった。でも、取材を重ねれば重ねるほど、学べば学ぶほど、発見が増えれば増えるほど、それは少しずつ変化していった。今は半々くらいかな。というのも、軍がそこにいたことは確かだからです。実にいい出版物があるんだ。 どなたか見つけられたら、コピーをお持ちしますよ。 (0:40:24)
もし本当に興味があるのなら、番組に連絡してくれるかもしれない。でも、それは、チョッパーとチョッパーというタイトルの研究文書なんだ。そして、切断と奇妙なヘリコプターに関する統計分析とデータもあるんだ。中西部全域で。それを読むと本当に興味深い。 つまり、軍の空軍がそこで起こっていることを認識していたことは間違いないし、警 察やNORADも認識していた。しかし、私たちはまた、私にとってはありえないような、奇妙で不可解なことのレベルの高さも知っています。 (0:41:09)
人は実体のない電気的な声を出すことができる。つまり、軍人がただ人々を怖がらせていただけなのか?なぜそんなことをするのか? もし、彼らがその土地を買いたいだけなら、大金を提示して、その土地を買い取ることもできたはずだ。つまり、今は50、50、両方のことが起こっていたと思う。 (0:41:27)
ニワトリと卵、どっちが先だったんだろう?そして、私は本当に、奇妙なことが始まり、軍が、一体何が起こっているんだ?多分、レーダーで何かを感知したんだろう。 (0:41:36)
よくわからないけど、僕は今そこにいると思う。でもまた、もっと勉強すれば変わるよ。 ここにETのカップルが写っているものがありますが、1970年のETですね。そうですね。これには驚かされました。右側のチューブが出ている画像は、このヘルメットと箱を持っているように見えます。 (0:42:04)
これはキオワ牧場のレオ・スプリンクル博士のファイルにあったものです。右側か左側に写っているのは、実はゲストスピーカーとして招いたショーン・バートックという人です。彼は『フラッシュバック』という本を書いています。首のチューブが広がっていったと彼は言った。興味深いのは、私はショーン・バートックのことを何も知らなかったということです。 (0:42:26)
そして後で彼を知ってわかったのだが、明らかに彼の敷地は牧場の敷地から14マイルも離れていた。なるほど。ほとんど同じ種類の活動だ。本の中ではキャッスル・ロックの方が少し近くて、 彼のいた町の名前は伏せるけど、うちの牧場から14マイルも離れてたんだ。 (0:42:49)
そして彼がそのETビーイングの図面を引っ張り出してきたとき、私はすでにレオ・スプリンクル博士から図面をもらっていたからです。私は、これはとても珍しい外見だと思いました。雑誌とか映画とか記事とかで、こんなものは見たことがない。誰にも見せなかった。この人たちは箱のようなものを持っていたから。 (0:43:10)
、これは牧場にあったオリジナルの絵なんだけど、クモのような、腕のような。そして実は、その箱のパネルが、保護するためのものなのかどうかわからないけど、実際にある一点まで出てきたんだ。 右はショーン・バートックのもので、チューブが出ている。なぜAIがそこにあるかというと、食料品店で並んでいるときに『ポピュラー・メカニクス』という雑誌を見たんだ。表紙はすべてAIだった。
(0:43:44)
私は、ああ、これはAIなのかもしれないと思った。もしかしたら、あの奇妙な機械音のする箱とつながっているのかもしれない。というのも、これらの文書で報告されていることで、私はそこでETを目撃したことはない。私の部屋で影の人影を目撃しましたが、ETではありませんでした。そして、その報告書には、牧場の敷地内で2種類のETが目撃され、互いに対立していると書かれていました。 (0:44:07)
そのうちの1つは、AIみたいなイカレた奴。もう1つは北欧人みたいだった。そう。俺たちは俺たちの仕事をしてるんだ。お前ら、俺たちの邪魔をするな。僕たちは君たちの邪魔はしない。それはとても興味深いことだ。あなたの本に戻りましょう。さて、最後の5分になってしまいましたが、その前にあなたの本について教えてください。そうですね、この本の構成はとても魅力的で、何十年もの間、あまり知られていないケースを見ることができます。 (0:44:48)
フランシス・E・ウォーレン空軍基地について、私が興味深いと思った大量の目撃情報など、本当に素晴らしい情報があります。軍事基地周辺のUFO活動や、ミサイル、核兵器など、その多くを私は信じているからです。それは真実だと思います。 (0:45:11)
1930年代にアリゾナ州スノーフレークの牧師が起こした、トラビス・ウォルトンとほとんど同じ、とてもクールな事件があります。また、トラビス・ウォルトンは1975年でした。UFO研究家として、誰かが70年代を持ち出すなら、私はそれについて全力を尽くします。つまり、インターネットや携帯電話、その他もろもろが登場する前の時代です。 (0:45:34)
そして見過ごされてきた10年だと思う。70年代にはたくさんの興味深い活動が行われていたと思います。MUFONのリサーチ・リダクティング・アーカイヴ・チームの前に言っていた火星プログラムでは、CMS以前の、コンピューター化される前の事例ばかりです。ペンシルベニア州のオハイオ・ピオにも興味深い牧場を見つけました。もちろん、マーリー・ウッズ、トレイ・ハドソンのサザン、スキンウォーカー、ブラッドショー、ブラインド・フロッグもあります。これらの場所には共通点があるんだ。 (0:46:03)
そしてどれも重要だと思う。1つずつではなく、全体として見る必要があると思います。個人的には、デヴィッド・ピラティスが水に関する多くの失踪について語っている「水」だと思う。実際、彼はワイオミ ング州やコロラド州に近く、これらの行方不明者の何人かは、電磁気の強い地域でもあります。
(0:46:37)
講演された会議はありますか?何がありますか? (0:46:45)
そうそう、Spacestat RadioのDave Scottが5月20日の週末にクールなファンパーティをやるんだ。そのためにベガスに行くんだ。楽しみだね。3月にロズウェルで開催されるUFOエキスポにも行くよ。そこで話すつもりはないけど、KGRAのグループと一緒にぶらぶらするし、インタビューをするのはとても楽しいよ。 (0:47:07)
そしてね、僕にとって話すということは、情報を得られるということでいいことなんだ。一生懸命働いているからこそ、それを他の人と分かち合いたいし、ただ参加するだけでも素晴らしい。参加するたびに、他の重要な情報を持っている人に出会える。僕にとっては、それがすべてなんだ。 (0:47:27)
そう、この研究分野全体が驚くほど面白いんだ。そして、それをするのはとても楽しい。私たちは皆そうしている。私たちは長い間そうしてきた。そして同時に、私たちは、何を言いたいんだろう?魅力的で楽しい。私がこのコメントで言いたいのはそこなんだ。そして、このような研究をし、本を書き、論文を発表し、このようなことをしている人々の数は数多くいる。 (0:48:12)
私たちの番組が目指しているのは、これらすべてに光を当てることです。では、ここにいる間に他に何か話しておきたいことはありますか?もう時間がありません。何か見逃したことはありますか?今、金属に関する小さな記事が1つ見つかりました。ああ、そうだね。それについて話す時間はある ええ、ええ、本当に短いんです。 (0:48:37)
新聞記事の大きな山の中にありました。というのも、ラマ(Ramah)の南、私の目撃者のいる本当に近く、牧場の本当に近くで、畑で謎の金属の塊が見つかったからです。この記事を読むと、その写真が載っている。とても珍しいものです。それは研究所に持ち去られ、姿を消した。 というわけで、この事件もまた、名前と人物の数が増えただけだった。 (0:48:55)
そして、私が本当に言いたいことは、つまり、この地域の人で、軍にいた人、空軍にいた人、この件について何か知っている人がいたら、私に連絡をください。katiepage.netにアクセスして、私のウェブサイトから連絡してください。それが次の質問のつもりだった。 (0:49:20)
ウェブサイトやフェイスブックなど、人々がアクセスできる場所はありますか?Facebookで私を見つけることができますし、katiepage.netでも見つけることができます。ウェブサイトもあるので、そこから連絡することもできます。出演のページもあるので、私の近況を見ることもできる。 (0:49:34)
私の研究もありますし、そこで分かち合うようにしています。そこで私を見つけることができる。そして、2冊目の本を執筆中です。今年中には書き上げたいと思っています。それに加えて、MoveOn for Coloradoの州代表の仕事もこなしているわけですね。ええ、それに加えて仕事もしています。 (0:49:52)
ええ、それに加えてフルタイムの仕事をしています。ええ、かなり。へえ、そうなんだ。ケイティ、興味深い話だった。あなたは確かにこの分野に精通している。 (0:49:59)
そして、私はただそれに固執して、私たちが何を発見するのかを見るつもりです。「スキン ウォーカー牧場「 」バッファロー牧場「 」クリアビュー牧場 どれも同じ地域にある つまり... 興味深いね まるで、ユタ州からコロラド州を横断する平行線のようだ。私たちが水の話をしているのは知っている。 (0:50:30)
地下には巨大な帯水層がある あるんです。その地域には。そうなんだ。よくわからないけど、興味深い話だね。私たちはそこに何かを見出していると思う。そうだね。 デビッドが解読してくれるよ。誰かが... つまり、それだけなんだ。みんなで力を合わせれば... 答えが出るかもしれない 本当に みんな時々知りたがるんだ このことはつまり... 危険なのか?何かが私たちに危害を加えようとしているのか?私は... でも未知のものは怖いものだ。 (0:51:05)
そうだね。それに加えたいのは、とにかく自分を守ること。 白い光とポジティブな気持ちと良い考えで自分を包んで、悪いことが起きないように...牧場にいた当時は、かなり怖く感じたこともあったけど、それはただ私が幼かったからで、全てが怖かっただけかもしれない。 (0:51:25)
でも大人になった今、私はそうしている。でも大人になった今、私はそうしている。だから常に自分を守って、ポジティブでいること。 さて、ここで終わりにしましょう。ケイティ、私の番組に来てくれてありがとう。 呼んでくれてありがとう。 もちろん。次の本を書いたら、また来てね。ええ、もちろん。私はここにいる。 (0:51:44)
では、MUFONのディレクター、ケイティ・ペイジに代わって、コロラド州MUFONの州ディレクター、そして裏方のプログラム・マネージャー、パトリシアです。彼女はこの番組に欠かせない存在で、そして私、ジム・マンです。来週もよろしくお願いします。来週のゲストは映画ドキュメンタリーのプロデューサー、ジェームス・フォックスです。とても興味深いお話が聞けそうです。 (0:52:19)
それではありがとうございました。それではまた来週。 (0:52:23)
▼原文 展開
Hi and welcome to Dark Window. I'm your host Jim Mann. Here on this program I will be talking with many of the leading investigators, researchers, and authors on the topics of UFOs, UAPs, alien abductions, extraterrestrials, and a host of many other fascinating and related topics. So please join me and my guest for the next hour. (0:00:25)
As we reach out, this is Dark Window on KGRA Digital Broadcasting. Hello everyone and welcome to Dark Window. I'm Jim Mann, your host. My guest today in the studio here with me is a friend of mine and someone you may have heard of, Katie Page. Now Katie Page is Colorado MUFON's state director. She is a star investigator for MUFON and is the team lead administrator for MUFON's Mars team. (0:00:54)
She's the host of MUFON's What's Up radio broadcast on KGRAdb.com along with her co-hosts Chris DiPerno and Tara Uless. And I don't know if I said that right. Katie has been on Coast to Coast with George Knapp. She's been on Spaced Out Radio and Coast to Coast with Dark... well excuse me... Coast to Coast Dark Becomes Light with Heidi Hollis and many more. (0:01:24)
Now Katie has a book out there. It's called Love and Light, Four Decades of UFO Encounters, Experiences, and Sightings shared with ufologist Dr. Leo Sprinkle that maybe many of you have heard of or know. High Strangeness on the Colorado Ranch and that's what we're going to talk about tonight. The Colorado Skinwalker Ranch. It's not really the Skinwalker Ranch. We don't want to get it confused with what's going on in the Uinta Basin, but it's another ranch that is just as weird and the High Strangeness is incredible. (0:02:00)
And so welcome Katie. It's good to have you on the show. How are you doing tonight? I'm doing well. Thank you Jim so much for having me on. So let's get started. I'm going to ask you a real loaded question here. Tell us a little bit about your background and how'd you get involved with UFOs and MUFON. Where are we going with that? (0:02:24)
Well, you know, within my family, you know, the topic of UFOs was sort of discussed from time to time. Not heavily or anything. My grandfather actually had a sighting over Lake Como in Wisconsin in the early 1960s that was investigated by J. Allen Hynek. And then my family and I had a couple sightings of an oblong-shaped craft going back and forth from Wisconsin into Illinois when I was a kid. (0:02:52)
So I always knew about that, but it really wasn't until the mid-70s when I was a young girl. Don't give away my age! But yeah, my mother started dating a gentleman from her work. She actually worked as a computer code writer for United Airlines. And she dated a gentleman who owned this ranch out in Elbert County, Colorado. And, you know, I visited the ranch a handful of times. (0:03:18)
My sister, my mother, and I. And we had some very unusual frightening things happen on this ranch, and we were told never to talk about it. We didn't know anybody knew anything about it. But what's interesting about that is during this time, we lived about an hour from the ranch property, and I had like these tall shadow figures and paranormal things that were happening. So really for me, Jim, I got into the paranormal world before I got into ufology. (0:03:45)
You know, it really... when the show Ghost Hunters came out, you know, with Jason and Grant, I was like number one fan. I was so addicted to that and did a few ghost hunts, you know, at the St. Augustine Lighthouse and the Stanley Hotel, and really dug deep into the paranormal world because I too experienced a lot of that as well. (0:04:02)
Matter of fact, the whole family did from, you know, birth on. And so it wasn't until 2012 that I was watching a documentary on TV on ufology. I started watching Ancient Aliens and all the shows on UFOs. And it started... I was like, what was that on the ranch? What was happening on the ranch? So I joined MUFON, came in right as a field investigator in 2012. And just to explore for kind of personal selfish reasons what happened out there on the ranch, I never knew it was investigated or anybody knew anything about it. (0:04:35)
And I think it was in 2013 I purchased a book called Hunt for the Skinwalker. And this was before the Skinwalker Ranch really was well known or it had a television show or anything. I just knew that it was about a ranch in Utah and it had some high strangeness things associated with it. So I bought the book and I started reading and I got to a chapter titled Other Hotspots. And in that chapter they talk about this ranch in Colorado. And of course I knew the weird dynamics of the family. (0:05:04)
And in that book it mentioned that there were three PhDs that had investigated that ranch property. Dr. Leo Sprinkle, PhD, Peter Van Arsdale, and John Durr. And so my state director at the time was Mr. Doug Wilson. And I asked Doug, you know, hey I need to get in touch with Dr. Leo Sprinkle. This has to be the ranch of my childhood. (0:05:25)
And Dr. Leo is old school. He didn't do computers or anything like that. So I wrote him a letter. He wrote me back and basically confirming, yes this was the ranch of your childhood. I knew the names of the people who owned the ranch and the actual location and so on and so forth. And now it's been almost 10 years of really diving deep into what was happening out on this ranch property. (0:05:43)
Wow, now you had been out on that ranch numerous times. (0:05:47)
Yeah, yeah, yeah, yes. You grew up in that environment kind of out there, didn't you? I did. Yeah, both my sister and I experienced some things together when we were together and also separately. But the first shocker to me was knowing that anybody knew anything about it at all. And so John Schuessler, who is one of the founders of MUFON, he learned of my connection to the ranch. (0:06:19)
And it wasn't long until he bestowed upon me the original briefing document from the original investigation. Oh wow, and how old is that? I'm sorry. This was written in 1978. And so, yeah, so Dr. Leo Sprinkle, he lived, it was about a two and a half hour drive from my home to his home there in Laramie, Wyoming. And so he has his whole body of work. (0:06:43)
So you have over four decades of Dr. Sprinkle's work. It is housed at the Heritage Center there in Laramie. Anybody can go there. Anybody can check out boxes upon boxes of his work. And in there are all the original documents from the ranch property. So you got to know, I was down there like a week later, just digging through. (0:07:06)
And what happened there is, you know, I pull these boxes, set it on the table and I started pulling files. And I was reading letters that people had written to Dr. Sprinkle over decades. And he, with his brilliant wisdom, kept all his response letters because he used to type them and keep like the carbon copies of them. So not only did I see, you know, these witnesses and, and we're talking, you know, professional people in the field, Phil Class, the debunkers, you know, Linda Moulton Howell, all these researchers at the time, these names I knew and respected and looked up to. (0:07:36)
And I'm like, oh my gosh, here's, here's all their stuff. And, and, and, and then, you know, just people who were contactees who talked about dreams. Was this a dream or was this a memory? Just children would write to him, all sorts of, all sorts of people. And I got lost in these letters. So I spent three and a half years back and forth to the archives, pulling boxes, taking pictures of people's letters, and then I'd get home and I would sort them and read them and put them into files of different categories. (0:08:08)
And hence came the book letters of love and light, um, for decades of research, because I thought if I found these letters interesting, other people would as well. And, you know, pulling out the kind of juicy part. So I organized them into different chapters. Some of them are like ET craft descriptions, dreams or memories. Dr. Sprinkle, you know, he was a hypnotist. (0:08:28)
So, you know, on hypnosis, his thoughts on that. And what I love about it the most is you kind of get to see Dr. Leo's train of thought through the decades, how he kind of progressed as an, uh, as a researcher and a hypnotist and a psychologist. So, you know, that was a huge passion for me. (0:08:43)
And I'll tell you the one thing, Jim, that that book did for me was it made me humble really, really fast, because as I'm an investigator and I'm researching the ranch in Colorado, I'm thinking I'm like onto these great new ideas, you know, on frequency and vibration and magnetism and, you know, all this stuff that to me was new, but I'm reading the letters like from the sixties going womp, womp, womp. They knew about this all this time ago. (0:09:06)
And it's like, we have to keep on reinventing the wheel, you know, it's like, oh my gosh, we need a system. So new people coming into the field and there's a lot of new young people coming into the field now, which is so great that we don't want them to have to have to read a thousand books, you know, and go through all the pains that so many of us have had to do just to get to a certain point. (0:09:32)
Like I would love, I would love like just a huge database system or all like a super smart computer that can just take all this information and give us these answers like, you know, so yeah, but let me, um, we're going to get back to this ranch in just a minute, uh, move on Colorado, move on. You have been state director for how long? Uh, it's a couple of years now. (0:09:51)
Yeah. I was assistant state director for numerous years before that. So it feels like a longer time, but yeah, it's been a couple of years. Is it pretty busy for you? It's very busy. We, we have our meetings a second Saturday of every month. And so we just, this last Saturday had our meeting and there was about 60 people there and we averaged about six. (0:10:10)
Yeah, we had doc. Yeah, we had Dr. Simeon Hein as our guest and it's always a wonderful time. And we try to bring in, you know, a good six or seven really great speakers per year. Um, um, but it's, you know, we have just a wonderful group here, just like, you know, Phoenix does as well and others across the country within MUFON and they become your second family. (0:10:31)
And you just learn so much from bringing people in. Um, of course, David Pilates, he, he brings in a big crowd every time and you know, it's just a fun way. We did have David. Yes. Yeah. Yeah. A couple of times actually. Yeah. Now, cause he's local for us. So that helps. So is Colorado sort of a hotspot for, uh, for UFOs or what would you say? Yeah, I very much so. (0:10:54)
I mean, San Luis Valley, we still get a lot of reports out there in the Creston area as well. Even in here close to my home, I'm up towards Woodland Park. So Colorado Springs is right down the hill and that's very active. We get a lot of, um, report sightings out of the Springs because of course we're surrounded by all the military bases. (0:11:12)
So I'm sure a lot of these reports are probably our own. As a matter of fact, I just went and visited my sister last week and she's in Parker and she's like, you know, I saw this just helicopter just slowly escorting something, just a light, just escorting this. (0:11:24)
It was almost like, you know, a military hop. I don't know if it was escorting our own secret craft or what, but we get reports of those things often. And, um, and again, like a lot of the statistics show, you know, nine times out of 10, we can identify what people are reporting, but we are left with a, you know, that 10% margin of unknown sightings. (0:11:44)
But right now it's our slow time. Like right now I think Colorado has only like six open cases right now. I think we closed one today. Yeah. And in the spring and summer when people are outside, you know, those numbers go way up. So, and so how many actual field investigators do you have working the field? Yeah. We have 14 active field investigators in Colorado right now. (0:12:06)
Yeah. We have a really good team and we get, we have some new people coming in and training and that's always fantastic to see as well. So I think, you know, through the training, we, you know, we, of course there's the boot camp in Phoenix. That's always great. Um, Colorado does training and we have once a month field investigator meetings and we have my assistant state director, Seth Feinstein, who does a fantastic job training our new FIs coming in. (0:12:28)
So, and then of course, our, um, chief field investigator is Jeremy Ray from Hanger One and everybody loves working with Jeremy. Yeah. So that's great. Well, I'm glad, I'm glad the chapter is moving along well and you guys are successful and, um, you know, now we're going to get back to this ranch a little bit. I wanted to know how things were going for you and MUFON. It sounds like you're, it's moving right along. (0:12:56)
Can you, one last question. Are you seeing a, uh, an increase in membership or is it kind of at a level or what do you think? I think through the years, our increase, the membership is slowly increasing. Um, I think it's, it's kind of did this wave here, of course, you know, with the, the recent news and now it's kind of leveling off a little bit, but certainly the interest is there. (0:13:21)
Well, good. Well, that's good to hear. Um, so now back to this ranch. Yeah. Back to the ranch. Back to Colorado's Skinwalker Ranch. Although we know it's not the Skinwalker Ranch, but do they have a name for this place? Well, as I learned in my research, um, it was, um, investigated by APRO and, um, the, the sheriff and the townspeople, since it's such a rural little town that they did not want the stigma or the publicity of the town. (0:13:48)
So they decided to change the names of the people that own the ranch as well as the, the location. And in UFO folklore, it was known as the Clearview Ranch or the Rocky Mountain Ranch. And I think I sent you some newspaper articles that show the headlines of the Clearview Ranch. You did. (0:14:11)
You sent us a bunch of articles. Yeah. Oh, this is, yeah, this is, um, kind of the there it is. Okay. We can go over that next one, but here we go. Clearview is close in encounter capital of the US. Does one town have UFO monopoly? Town has unusual amount of UFOs. These were all pretty much written in 1978. So the height of the activity and what I mean by the height of the activity, things were like out of control, almost mutilations happening almost on a daily basis from 1975 to 1978. I mean, it was just like, if you put it on a graph, it was like, Whoa, crazy things going on. (0:14:47)
And then tapers down. Now, a lot of my number one question is, are things still happening there today? The answer is yes, it is, but not to the degree of that time. So as an investigator, like why that time, what was happening there? Why the military presence out there? And one of the questions as a, as an investigator and somebody who just wants answers, cause really that's what motivates me in all of this. (0:15:07)
I just, I just want the truth. I want to know what was happening out there. (0:15:10)
And so there was no question about it, a heavy military presence out there. And so it was always sort of like, is this the chicken or the egg, right? Was there UFOs and unknown paranormal activity? And then the military came in to investigate it, or was that reversed? You know, chicken or egg, how much of it was caused by the military? How much of it is unknown UFO paranormal experiences? So, you know, fortunate for me, I had somebody who has just been a fabulous, wonderful friend to me and has helped fund some of my research. (0:15:42)
And I've been able to fly out and do interviews in Florida and drive out and do interviews in Wyoming with the sheriff at the time. There was two, the sheriff of Elbert County was a person named George Yarnell. And then the undersheriff was Bill Waugh. And Bill Waugh has since passed as well as George Yarnell. But I got to fly out to Florida and interview his widow, Jean and his son, Keith, and spent the day with them. And she was wonderful because she pulls out this big binder. It was like this thick. (0:16:15)
And she's like, look, I saved these all these years. And it was all the newspaper articles from back in the day. And I was just like, holy cow. And why that's such a treasure trove for me is, you know, you go through and you pull all the names of these people that are mentioned in the article. And there was over 250 names. (0:16:38)
And what I also learned from that is that this phenomenon wasn't just located on the ranch property on the 60 acres. It was the whole entire town of Kiowa, Colorado, Elizabeth, Franktown, Simla, Ramah, I mean, Calhan. It's this whole stretch in Elbert County that was affected by these mutilations in this high strangeness. So that makes you wonder what in the world's going on there and what is causing that to happen, you know. (0:17:06)
Now you sent me, oh, I don't know. You sent me seven or eight, maybe a dozen little pictures and clippings and things that you've documented over the years. Patricia, could you pop up some of that? Maybe give us a little bit, because I want to know what exactly happened out there. What are we talking about? What sort of... You and me both. (0:17:34)
So one of the very first things that was reported when the family bought the ranch property were these bangs and sounds from underneath the ground and also these humming sounds. Sometimes these humming sounds, which is something that I witnessed as well, would get so loud that you couldn't hear yourself speak over it. (0:17:52)
So there's these strange humming sounds. Then, of course, there's the cattle mutilations, which weren't just cow, but horse, sheep, and even dog were reported being mutilated out there. This, of course, was all across like from Montana to Wyoming down to Texas, a few in Arizona, Kansas, Nebraska, that whole midsection of the United States was experiencing these mutilations. (0:18:11)
Bill Wah, the undersheriff, Gene was telling me that, and Keith, he had a map in the station, and they would put pins in where these mutilations were happening, sometimes same day within a few hours of each other, one in Montana, one in Colorado. So they were really trying to figure that out. (0:18:37)
Back in the day, they suspected maybe these were like satanic or cult activity, and I at least gotten to the point where there's no way this was cult activity. Now, Chuck Zukowski and Christopher O'Brien did extensive research on these mutilations back in the time. And no matter of fact, Linda Moulton Howe, she was an investigative journalist back in the mid-70s there in Colorado. She lived not too far from where I lived off of Arapahoe Road. And so that's where she did her film, A Strange Harvest. And Bill Wah, the undersheriff, was actually in her film as well as George Yarnell. So I think she kind of got her start in the mutilation phenomenon back in Colorado at the time. (0:19:20)
And I think recently, people have come out and said, well, no, we know now that 100% of these mutilations, it was all the military. It was all that. And maybe half, maybe 70%, but certainly not all of them were. They were just too many high strangeness incidents of these mutilations that just, there's no way it could have been done by our own military. (0:19:48)
I just don't believe that. This story I went out, the photo on the right is what it looks like when a coyote jumps on the back of a calf and just tears at it. Sorry for the graphic nature of the photos. But the one on the left was an interesting story. This was a witness, Sheila. Her family pioneered this small town. (0:20:06)
And her family, ranchers through and through. And she was telling me that right out of high school, so this would have been 1978, 1979, they bought several, several acres out in Ramah, Colorado, which is really close to Kiowa in Elbert County. And her husband was out on horseback checking the cows for calves. (0:20:34)
He comes across a dead calf and there were four incisions in a perfect square cut. And the top of the fur was removed, but the skin was still there. So he jumps on the horse and goes against my witness. They come back in the pickup truck. She said it took them about 20, 25 minutes to get back to that calf. (0:20:48)
When they got back, that calf had been mutilated, cauterized. That's what the picture is. She wrote me on Facebook and goes, you're not going to believe it. I found the picture. And it was, you know, cauterized, blood was drained out of there. The organ was removed. And interestingly enough, so the ground was, I mean, it was kind of moist, as you can see in the pictures. (0:21:07)
There were no footprints, there were no truck prints. They never heard a helicopter. And she said this was miles off the county road. She said, it's not like somebody just could have pulled over on the side of the road and did this. It was in the middle of their property. Again, no track marks, no nothing. And she said the overwhelming sensation they had was a sense of being watched, which freaks me out because that's what I remember most about when I was a young girl, that sense of being watched all the time. It was intense. (0:21:40)
It was an intense feeling. And to my knowledge, that is still going on today, that sense of always being watched or monitored. So I find that really interesting. (0:21:43)
Now, the local authorities were aware that this stuff was happening, correct? Right. Yeah. And I didn't know that at the time. It wasn't until I went to Dr. Sprinkles and pulled these files and there were all these notes. So I do believe that I sent you the image of all the military bases that are in the springs there. Elbert Ranch. Yeah, there we go. (0:22:11)
So, yeah. So the big red star there is where the ranch is located. And you can see on this map that you have the Air Force Academy. You have the Cheyenne Mountain NORAD, Fort Carson, Schrodinger Air Force Base, Peterson Air Force Base. And there's also Butte, which has the helicopters there over by Fort Carson, I believe. (0:22:26)
So back in the day, in the late 70s, the Air Force Academy owned property across I-25 up into that area where the ranch was. In Dr. Sprinkles' files, there was an interesting note about... it said Warren, and then it was redacted out from Fort Carson, was on the ranch property. It's the next one. We'll go to this one next. (0:22:51)
This is the... here we go. Warren, blank. It was redacted out. These are actual Dr. Leo Sprinkles' handwriting up here from Camp Carson. Visits the ranch. Felt something wrong. Wouldn't go into woods. So behind the ranch house, there were these wooded areas of ponderosa pines. Said something took over his mind, made him walk towards the woods, would release him, and he would run back. And this did this to him five times. (0:23:12)
Now that made me think of, you know, DARPA mind control kind of things. What the heck was that? And why was somebody from Fort Carson even on the ranch property? I mean, that was stunning to me. And then that one you showed first, this was Bill Wah talking, and this was again Dr. Leo Sprinkles' notes. He said, Bill Wah, the undersheriff, wants to talk to someone. (0:23:36)
Has seen ships going into the ground, boxes, mutilations being done. Nobody will talk. Doesn't want investigation or publicity. No stigma. His credentials were important to him. It was an important factor. John would go back. Now, John was one of the adults on the ranch property from my childhood who has since passed away. It said NORAD colonel said bluntly to forget about it and to shut up. (0:24:05)
Air Force head has a directive to handle UFOs and Bigfoot. Now, this is interesting, the whole Bigfoot side of this thing. Yeah, right. Because, you know, if anybody goes to Google Earth and searches Elbert County or Cuyahoga, Colorado, you have very flat, open ranch areas. And then you have these little patches of treed woods. It's not like a Bigfoot family could live there all the time and hide. (0:24:27)
In our experience on the ranch, it was like Stan Gordon in his book. It is as if those Bigfoot were either workers or bodyguards, but they were directly connected to the craft that were seen out there. I don't know if they were interdimensional beings or what. We also had these large crypto bird sighted there. They looked like a phoenix and they were reported seeing out there on the ranch. (0:24:48)
And they actually, it was reported that they actually got castings of these Bigfoot creatures and hair samples that were sent in and tested. I don't know what happened to those things. They're gone. I don't know where they are, but it was reported. And not only were they so on the ranch property, these Bigfoot creatures that had these like glowing kind of piercing eyes would like stand by the barns and the silos and like, look at the house. They were menacing. (0:25:11)
There were also these strange boxes that were seen there. I witnessed one in the daytime. (0:25:16)
They would admit the sound or this tone. And in this report, it stated that the ETs that were spotted there, there were two types. We'll get to that in a while, said that those boxes were lethal. And they made an example of one of the Bigfoot creatures they had walked toward, and it dropped the Bigfoot creature. (0:25:37)
And that's what's reported. I did not witness this, but that's what was reported in the report. And I'm like, whoa, what is that all about? And interestingly enough, when I was speaking in Laughlin, Bob Salas watched my presentation, and he sent me a really nice email. And I don't know if I sent that one to you, but he had two drawings. (0:26:00)
One of the original sketches from the mid 70s. Yeah. So the drawing on the there, the darker one, that was the original sketch of the Sasquatch Bigfoot creature seen on the ranch property. The one on the right was the one in Montana. And basically he just, he says, I will confirm to you that in 1996, I was in contact with the widow of, and I redacted it out. Sands was a deputy sheriff for Cascade County, Montana, near Great Falls in the 70s. Um, in one letter, she states that he also served on a special team secretly funded by the department of agriculture, which is also very interesting to me because when I talked to Richard Doty in Laughlin, he said, if you need to FOIA the department of agriculture. (0:26:43)
So I, that's a lead that I need to follow. But anyway, he said the purpose of which was to determine the cause of many cattle mutilations, UFO sightings, and Bigfoot reports. He was asked many times to take polygraph tests of airmen stationed at Maelstrom who had seen UFOs. And in one letter she states, I am an artist and in 1977, so the same year we called to, we were called to the sheriff's office to draw a picture of a Bigfoot from an eyewitness who passed the polygraph. (0:27:15)
This is confirmation to your story. And then he also recommended the book Stalks the Prairie by Keith Wolverton. But so those to me, the nose, the mouth, the eyes, the round eyes, the sparse hair, are there, they're like an identical match in my opinion. And what's interesting too, when I was a little girl and I knew, you know, the adults in the situation for both my sister and I were like, don't talk about this. (0:27:39)
We don't want anybody to know about this. But they would refer to, yet we would hear them talking about police being called and more mutilations on the ranch and on all these crazy things happening. So we knew and we witnessed crazy things. So we knew it was bigger than what we could even imagine. But they called those the white fuzzies. (0:28:01)
They called them white fuzzies. And because they had like lighter, like gray hair, they weren't like dark haired Sasquatch. And they were kind of not super thick. They were different looking than your average stereotypical Bigfoot creature. (0:28:12)
And that's what they called them white fuzzies when I was a kid. So my whole life, I'm like, yeah, what about the white fuzzies? And I, and my sister and I were talking about that. And at the time, and, and I don't know if people remember it, but like in from 75 to like the early, like 79, there was a really popular children's book called T.A.s for Tots. And they talked about warm fuzzies and cold pricklies in those books. (0:28:38)
It was really popular. And I'm wondering if that's why my mom tried to make them less scary sounding. Well, they're just white fuzzies, you know? So that's how I remember being referred to them. Yeah. So speaking of your mom, did, okay, so you spent some time on this ranch personally. Yeah. As what, as what, a teenager or a preteen? No, I was, I was nine to 12 years old. (0:29:00)
Okay. What stands out in your mind that you actually witnessed while you were there? Is there anything? Yeah. The scariest night that we were there, it was my sister, my mom and I, and I believe it was the boys' mother's birthday. So the situation was strange. The two parents, the people who own the ranch had three sons. The two youngest sons lived with us at our house during the week to attend a bigger school district. (0:29:22)
The oldest son stayed on the ranch full time. My mom was dating their dad and their mother was dating another gentleman, John. Okay. So they were in the process of getting, this was the seventies. Come on, they weren't getting out. No, no, it wasn't like that. Yeah. Anyway. So that was the situation, you know, that's my mom's boyfriend's ranch property. (0:29:43)
And anyway, so, and then, so we would bring the boys back and forth to the ranch on the weekends. And that particular weekend, I believe it was the boys' mother's birthday. So they, and it was all, it was like, it wasn't uncomfortable. Cause I have pictures of all of us together for Thanksgiving, right? All of us. It was kind of this thing, but anyway we were there. (0:30:03)
The adults I remember were in the front room, like playing board games is what I remember. It was super like late at night or early in the morning. And the three boys, my sister and I, and I was the youngest of all the kids were hanging out in the boys' bedroom when all of a sudden that humming noise we talked about started up. (0:30:18)
So it was like, and why that's happening, all the power in the house goes out. And I just remember the boys' bedrooms, the brightest light is like the brighter than the sun, brightest light you ever saw was coming through that window. We were all freaking out, right? And while all this is going on and we're all terrified out of our gourd, this disembodied, it sounded like an electronic sounding voice, gave this warning. (0:30:49)
And what's really interesting, my sister and I remember it so well, we were so terrified, but in this briefing document from that time was an exact, the exact words that came out of that, that thing. And it was, yeah. And it says, attention, we have allowed you to remain. We have interfered with your lives very little. Do not take us, do not cause us to take action, which you will regret. (0:31:17)
Your friends will be instructed to remain silent concerning us. That's where the threat and the warning came from was that disembodied electronic voice. And I just remember getting in the car, driving the hour back to the house. (0:31:27)
And when we, so the house that we lived in full time, you walk in the front door, there were stairs that went straight up from the door in two rooms. I got into the door and I collapsed and I was paralyzed for a good solid five minutes. My mom and my older sister were like, Katie, what's wrong with you? What did you eat? What did you eat? And I couldn't even speak. (0:31:44)
I was trying to say peanut butter and jelly sandwiches. I couldn't speak. I remember this so vividly. I finally, they get me upstairs into my bedroom and I had my first full blown migraine headache. And I suffered those like weekly after that event. I don't know what, I never correlated the two. (0:32:06)
And interestingly, it wasn't until really Skinwalkers at the Pentagon came out that I combined what was happening at my house and what was happening at the ranch. I always decompartmentalized the tall shadow figures and the orbs and all these physical things. I disconnected them from what happened on the ranch. And it wasn't until I learned that this was happening elsewhere that I was like, oh, holy crap, maybe they are connected. (0:32:29)
Maybe they were connected. Now, was any real empirical data, has anything ever been found on the ranch that would maybe lead us to think that? One of the other things, my sister and I, it was a spring day, we're flipping the Frisbee, but we had that wet, heavy snow that you get in the spring in Colorado. And we looked down at our feet and we noticed this large circle underneath of us that was dry and nothing grew in that circle. (0:33:00)
And I just remember my sister and I both going, wow, this is really weird. And then continue to play Frisbee, didn't think much of it other than that. And of course, in this document, there was two of those on the ranch property and they actually measured it and in the description in one of the letters from the files, it says there were drops of blood outside of the circle. (0:33:18)
And in my investigator mind, I'm like, well, maybe there was a missile silo or something that was there, right? So I started investigating silos and all that. Now that wasn't the case on the ranch property. In fact, the silo that was sits on that property is still there. But I did find out that the Titan missile silos were really close to Kiowa. I believe they're in Elizabeth, closer to Elizabeth, but they're inactive. (0:33:46)
So part of, I always wondered, like, were they digging tunnels under there? Cause I don't know what these strange bangs were underground, you know? I don't know. There's just so many different phenomenon. That ranch property sat vacant for almost 10 years and there were reports of orbs flying on and off the property. (0:34:08)
There's also a nearby ranch and people can go on YouTube and look up the, it's called the Buffalo Ranch and that's really close to Kiowa as well. That's Jeffrey Saylor's, the Buffalo Ranch. And he talks about his buffalo being mutilated and strange things with triangles and paranormal things. And so you had all this activity, the paranormal stuff, the mutilations, these orbs flying off, UFO sightings, circles on the ground, strange helicopters that were, even the sheriff, even Bill Walden, they would have these, what seemed like silent balls of light coming on and off their properties. (0:34:40)
And then helicopters after that. And they were, the interesting thing about these helicopters too, and there's newspaper articles about it. That's how I found out about it. But they would menace people, like, chase young kids in fields. Why are they doing this? And I asked Richard Doty that actually, when I saw him, like, why, why would these unmarked helicopters be menacing people? (0:34:59)
You know, there's articles written about it. What's going on here? And he said, as a distraction, if you're looking over here, you're not looking over there. A distraction for what? What are they doing out there? You know, I want to know what the military was doing out there. I'm sorry. (0:35:20)
I'm, I'm looking at some of these newspaper clippings and some of these pictures that you sent us. Patricia, there's one there about A7D crash. What, what is that about? Oh boy. Yeah. So in, again, Speaking of the military. Yeah. So I have this here in my hands. This, in the reports, they said that, and you can read it up here. (0:35:41)
This was in the briefing document, said, I also understand that two National Guard interceptors were up, redacted out, and went down while in pursuit of a UFO at night. And I thought, okay, if two interceptors crashed, there has to be something about it. So I started researching it and there's the article about it. (0:35:59)
Two air guard pilots safe after air crash. So I did a FOIA request to Kirkland Air Force Base, Ms. Happ's office, and I got this big thick report back on this crash. Kirkland sent that to you? Yes. Okay. Here it is. And I found it interesting. First of all, what I've learned about it is this was, they were, they were scrambled out of Buckley Air Force Base, which is now Space Force. And it was in the evening and supposedly this was an instructor and a student on a training, you know, thing at night. (0:36:41)
But what I find suspicious, and I've talked to people in the Air Force about it, and they think it's suspicious as well, is they had 255 live rounds of ammunition on board over like people's houses. So they had live ordnance on... Live ordnance on board. And so I have the transcripts from, look at this. You can see how much is, I'll get to some redacted stuff. (0:37:05)
Look at that one that's redacted out. This might be the transcript. Yeah, this might be the transcript of the radio towers. But what's fascinating... Is there at least a date or something on that, Katie? There's dates, the location, what they've, how much they were worth, all sorts of really cool information. I would really love somebody from the Air Force to help me go over all this. (0:37:21)
But what I found interesting is one of the causes that it states, and I don't know if you have that image, but it says that one of the causes of the crash is that the instructor... Yeah, right here. The instructor pilot misidentified the rotating beacon of another aircraft as the student's cause. And it was one of several causes, but nowhere in that big thick pile of data does it identify what the other aircraft was. (0:37:50)
It never says that it was a Cessna or the towers identified it. That's the only time in that big thick stack it was ever mentioned. And then the other causes were like the, well, the student turned off its lights when he thought he turned it on. So the instructor hit the tail of the student and both went down, both pilots ejected, both pilots survived. I wish I knew if they were still around or alive or what. (0:38:12)
Even if they were, I'm sure if they were chasing an unidentified craft, they weren't, they're not going to be able to talk to me. Although that new law just passed where they would be protected if they did. But interesting, it was at David Marler's doing some research on the property. I don't know, maybe a month or a month and a half ago now. (0:38:32)
And I came across a really cool article talking about a Canadian NORAD station that actually scrambled a couple jets after an unidentified craft they had on radar. So we know that they have done it in the past and why wouldn't they do it in this case? (0:38:43)
And in fact, Bill Waugh talks about, they were, so, so the Stapleton airport and I believe NORAD, or I'm not sure who issues no-fly zones, but they did for a time issue a no-fly zone over Kiowa, Colorado, where all these mutilations were occurring. They had the police up in airplanes all the time. (0:39:13)
They had a $10,000 reward for, to catch these mutilators. And people, you know, talking to Bill and other people that lived in the town at the time, you would have loaded shotguns sitting by your door. Like people were actively looking to catch these perpetrators of these mutilations. People were on edge. It was like really eerie. People were scared. People were afraid they were going to mutilate people next. (0:39:33)
I mean, this, this was a very scary time and nobody ever caught anybody doing anything, you know? So that's really mysterious. It is. I see a number of things on here. The list of these little articles and pictures you sent me. Wow. There's a lot going on there. Has there been any sort of conclusion as to what any of this stuff is? Well, you know, I, I go back and forth right now where I sit. (0:40:03)
For a while, I was like 75% of it's the military, 25% is unknown. That has, the more I interview, the more I learn, the more I discover that, that ebbs and flows a little bit. Now I'm like 50-50. I'm like, cause we know for certain the military was out there. There's actually a really good publication. If anybody can find it, I have a copy of it. (0:40:24)
If you're really interested, maybe they could contact the show. I could get it to you, but it's, it's, it's a research document that is titled the choppers and the choppers. And they do statistical analysis and data on the mutilations and these strange helicopters, right? All across the Midwest. And it's really fascinating to read it. So we have, we definitely know that the military air force was aware of what was going on out there and, and the police and NORAD. But we also know that the level of high strangeness and unexplained things that to me can't be like, people will say, well, yeah, the, the, you know, people can dress up in Sasquatch suits. (0:41:09)
People can do these disembodied electrical voices. They can do, I mean, was it all the military just scaring the tar out of people? And why would they do that? I mean, if they just wanted to buy the, buy the property, they could have just offered them a lot of money and bought the property if they were trying to chase them off, you know? I mean, so right now I'm like 50, 50, I think both things were going on. (0:41:27)
And then I'm like, which came first, the chicken or the egg. And I really believe that the high strangeness stuff started and the military came in to go, what the heck's going on? Maybe they were picking things up on radar. (0:41:36)
I don't know, but I think that's where I am now. But again, that changes as I learn more, you know. I see you've got something here that says, that shows a couple of ETs or something, 1970 ETs. Right. This was to me, this was just mind blowing to me. So the image there on the right with the tubes coming out and it looks like it has this helmet and this box. (0:42:04)
This was in Dr. Leo Sprinkle's files from the ranch, from the Kiowa ranch. And the one on the right or the one on the left was actually a guest speaker we had, his name's Sean Bartok. And he wrote a book called Flashbacks. And those tubes in the neck, he said, expanded out. Now what's interesting about this, I didn't know anything about Sean Bartok's story, where his property was, what the years were. (0:42:26)
And come to find out after I got to know him later, obviously, is his property was 14 miles from the ranch property. Okay. Almost identical types of activity. Now in the book, it's in Castle Rock as he's a little closer and I'm not going to give it the way, the name of the town he was in, but it was literally 14 miles from our ranch property. (0:42:49)
And when he pulled up those drawings of that ET being, because I had already had the drawings from Dr. Leo Sprinkle. And I thought, these are so unusual looking. I've never seen anything like these, like in, you know, magazines or movies or articles. I didn't share them with anybody. There's another image of them because these guys had like this box thing. (0:43:10)
And then these like, but here, that's the original drawing from the ranch, like the spindly spider, like arms. And actually the description that, that box panel, I don't know if it was a protective something, but it actually came out to a point. And the one on the right is Sean Bartok's with the tubes coming out. And, and the reason I have AI there is because I was at the grocery store standing in line and there was a magazine called Popular Mechanics. And the front cover was all on AI. And you see how they have those tubey things in the neck. (0:43:44)
And I was like, Oh my gosh, maybe those were AI. And maybe they were connected to those strange mechanical sounding boxes out there. Because what was reported in these documents, and I never witnessed ET out there. I witnessed shadow figures in my room, but not ET. And, um, but what the report said was that there were two types of ET spotted out in the ranch property and they were in conflict with one another. (0:44:07)
One of them were these AI crazy looking dudes. And then the other ones were like Nordics. Right. And they were like, like, we're doing our thing here. You guys are, you know, don't mess with us. We won't mess with you. And so yeah, that's pretty interesting. Let's go back to your book. Now, what can you tell before we, because we're coming down to the last five minutes, what can you tell us about your book? Well, I could tell you that I just find it fascinating because the way it's organized, you can just go through the decades and just see cases that really weren't well known. (0:44:48)
There's some really great information about Francis E. Warren Air Force Base that I found interesting, mass sightings over that, because I do believe a lot of, you know, a lot of the UFO activity around military bases and missile, you know, missiles and nukes and all that. I think there's a lot of truth in that. (0:45:11)
There's a really cool case from the 1930s from a pastor in Snowflake, Arizona, that is almost identical to Travis Walton. And again, Travis Walton was 1975. So for me as a UFO investigator and researcher, if anybody brings up the 70s, I'm all about it because to me, that's my favorite decade to research. I mean, it's before internet and cell phones and all this stuff. (0:45:34)
And I think it's an overlooked decade. I think there was a lot of interesting activity going on in the 70s. And in the Mars program, which you mentioned before the MUFON research redacting archive team, it's all that pre-CMS, pre-computerized cases. And I found another interesting ranch in Ohio Pio, Pennsylvania. And of course, there's Marley Woods and there's Trey Hudson's Southern and of course, Skinwalker and Bradshaw and Blind Frog. And there's these locations all across that have these things in common. (0:46:03)
And I think they're all important. I think they all need to be looked at as a whole and not just, you know, one at a time, because they have something in common. Personally, I think it's, you know, water, water, which David Pilates talks about a lot of these disappearances around water. And in fact, he's close to Wyoming and Colorado for some of these missing people, but also electromagnetism being highly magnetic areas. So what is on your schedule now coming up in the next month? (0:46:37)
Do you have conferences that you were speaking at? So what's going on? (0:46:45)
Well, yeah, Dave Scott from Spacestat Radio is having a cool fan party in May, the weekend of May 20th. So I'll be out there in Vegas for that. That's fun. I'll be out in Roswell at the UFO Expo out there in Roswell in March. I'm not going to be speaking there, but I'll be hanging out with the KGRA group and that should be a lot of fun conducting interviews. (0:47:07)
And, you know, for me, speaking is nice just because it gets all this information. You work so hard, you want to share it with others, but it's also great just to attend because you get to meet people and hear stories. And every time you go, you meet somebody else that has some other key piece of information. And to me, that's what it's all about, you know? (0:47:27)
Yeah, you know, this entire field of research is amazingly interesting. And you can have a lot of fun doing it. And we all do. And we've been doing it for a long time. And at the same time, we're, you know, what do I want to say? It's fascinating and fun. I guess that's where I'm going with this comment. And the number of people that are out there doing this kind of research, writing books, publishing papers, and doing all of this is numerous. (0:48:12)
That's what our whole show is about, is shedding light on all this. So is there anything else you'd like to tell us while you're here? We're out of time, pretty much. Is there anything we missed here? Now, I do see one small article about metal found. Oh, yeah. We have time to talk about that. Yeah, yeah, it's just really short. (0:48:37)
It was just in that big pile of newspaper articles. And I just thought it was interesting because South of Ramah, again, really close where my witnesses are, and really close to the ranch, mysterious blanket of metal found in field. And you read this article, and there's a photograph of it. It looks very unusual. It was taken off to a lab, disappeared. So it was just another one of those things with more names and more people. (0:48:55)
And I guess what I'd really like to say, I mean, if the chances of anybody from this area that knows anything that was in the military, was in the Air Force, if you know anything about this, please reach out to me and contact me. And you can do so by going to katiepage.net, and you can contact me off my website. That was going to be my next question. (0:49:20)
Is there a websites, Facebook, places people can go? You can find me on Facebook, and you can find me again at katiepage.net. And I have a website there, and you can contact me through there. And I have an appearances page, so you can see what I'm up to. (0:49:34)
And I have my research, I try to share there and everything. So you can find me there. And I'm working on that second book. I'm hoping to get it done by the end of this year. And you're doing all this, plus you're doing the all the duties of the state director of MoveOn for Colorado. Yes, plus working on top of that. (0:49:52)
Yeah, plus working a full-time job. Yeah, pretty much. Wow, okay. Well, Katie, it's been a fascinating conversation. You are certainly plugged in on this stuff. (0:49:59)
And I'm just going to stick with it and see what we find out. Because, I mean, we got the Skinwalker Ranch, we got the Buffalo Ranch, we got Clearview Ranch. I mean, these things all seem to be basically in the same area of the country. I mean, across... Yeah, it's interesting. Yeah. It's almost like there's a parallel line that you can follow from Utah across Colorado. And I do know we're talking about water. (0:50:30)
There's huge aquifers underground. There are. In those areas. Yeah. That might be a I don't know, but interesting stuff. I think we're on to something there. I think we are. David's going to crack it. Somebody... I mean, that's just it. All of us working together, it's all going to... I have hope that we're going to have some answers. I really do. People want to know sometimes, well, does all this stuff mean that... Are we in danger? Is something going to harm us? In all my years, I don't... I'm going to say I've not seen anything that's yet to harm us, but the unknown is scary. (0:51:05)
Right. And what I would like to add to that is just protect yourself. Surround yourself with white light and positivity and good thoughts and don't let anything bad... because at the time on the ranch, some of it did seem pretty scary, but it could have just been because I was a little girl and it was all terrifying. (0:51:25)
But now as an adult, I do. I try to ground myself and protect. So always protect yourself and be positive. Well, that's a good place to stop. So Katie, thank you very much for coming on my show. Thank you for having me. Oh, absolutely. And I'll have you back if you're willing to come back after you write your next book. Yeah, absolutely. I'm here. (0:51:44)
So on behalf of Katie Page, Director of MUFON, State Director of MUFON, Colorado, my program manager behind the scenes, Patricia, the girl who's been popping all the programs up, or all the pictures up. She's a very integral part of this program and myself, Jim Mann. Thank you for joining us and see you next week. My guest next week will be film documentary producer, James Fox. Very interesting conversation coming up there. (0:52:19)
So thank you very much. Have a good evening and next week. (0:52:23)